Veelgestelde vragen

Muziekdozen

Hoe koop je een muziekdoosje?

Om een muziekdoosje te kopen, ga naar onze webshop en selecteer een van de doosjes. Kies vervolgens de melodie, het mechanisme, het formaat, het model en eventuele personalisaties. De prijs wordt automatisch bijgewerkt en de levertijd verschijnt onder de knop Toevoegen aan winkelwagen.

Hoe koop je een muziekdoosje met een gepersonaliseerd ontwerp?
Sommige muziekdoosjes in onze webshop kunnen gepersonaliseerd worden. Ga naar de categorie personaliseerbare muziekdoosjes, kies een product en klik op "Ontwerp personaliseren" om je doosje aan te passen zoals jij wilt. Meer informatie vind je op deze pagina.
Hoeveel kost een muziekdoosje?

Je kunt de prijs van elk muziekdoosje bekijken op de hoofdpagina van onze webshop. Zodra je een doosje hebt gekozen, kun je de beschikbare opties selecteren en de prijs wordt automatisch bijgewerkt.

Hoeveel kost een gepersonaliseerd muziekdoosje?

Als je een gepersonaliseerd muziekdoosje wilt kopen, wordt de prijs automatisch bijgewerkt terwijl je de beschikbare opties selecteert. Je kunt al onze personaliseerbare muziekdoosjes hier bekijken.

Wat is de voorbereidingstijd van een muziekdoosje?
De tijd die we nodig hebben om een muziekdoosje te maken en te verzenden hangt af van de personalisatie en de melodie. Gewoonlijk is dat 1-2 dagen voor niet-gepersonaliseerde doosjes en 2-4 dagen voor gepersonaliseerde doosjes als we de melodie op voorraad hebben. De voorbereidingstijd staat onder de knop "Toevoegen aan winkelwagen" en tijdens het afrekenen.
Welke personalisatie-opties zijn er beschikbaar?
Je kunt een muziekdoosje personaliseren met tekst, symbolen en afbeeldingen. Bekijk alle personaliseerbare muziekdoosjes in de sectie Personaliseerbare doosjes van de webshop.
Waar kan ik voorbeelden van andere muziekdoosjes zien?
Bekijk ons Instagram om voorbeelden van afgewerkte muziekdoosjes te zien. Vergeet niet ons te volgen! :)
Kan ik een groot aantal muziekdoosjes kopen?
Ja! Als je muziekdoosjes nodig hebt voor een evenement, schrijf ons en we bieden je extra kortingen aan.

Melodieën en mechanismen

Welke melodie kan ik in mijn muziekdoosje plaatsen?
We kunnen elke melodie uit deze lijst installeren. Er zijn mechanismen met papieren stroken en met slinger/opwinden. Afhankelijk van het gekozen mechanisme laten we je de beschikbare doosjes zien.
Welke soorten mechanismen bieden we aan?
Er zijn 3 soorten mechanismen:
  • Trommel en slinger: het mechanisme speelt zolang je de slinger draait. De duur is ongeveer 20 seconden.
  • Trommel en opwindsysteem: het mechanisme speelt wanneer de doos geopend wordt en stopt wanneer deze wordt gesloten. De muziek wordt herhaald zolang het mechanisme opgewonden is.
  • Papierstrook: werkt door een strook papier in te voeren en te draaien. De afspeelduur kan meerdere minuten bedragen.
Wat kost elk type mechanisme?
De prijs van elk type mechanisme staat in de productbeschrijving. Normaal gesproken is het slingermechanisme inbegrepen, en de upgrade naar een opwindmechanisme kost 26.00€. Je kunt ook onze melodieënpagina bezoeken om de prijzen per melodie te bekijken.
Waarom verschillen de prijzen van sommige melodieën?
Afhankelijk van de manier waarop het mechanisme is gemaakt en van het type mechanisme, kan de prijs van een melodie verschillen. De prijzen worden automatisch bijgewerkt terwijl je de melodie en het mechanisme selecteert.
Wat is de speelduur van de mechanismen?
De maximale speelduur van een slinger- of opwindmechanisme is ongeveer 20 seconden. Als je een langere duur wilt, kan dit alleen met een papierstrookmechanisme: klik hier.
Kan ik alleen het mechanisme kopen, zonder doosje?
Natuurlijk! Je kunt alleen het mechanisme kopen via de sectie "Mechanismen" in de online muziekdooswinkel.
De gekozen melodie kan niet worden omgezet in een muziekdoosje
Sommige liedjes kunnen door hun ritme of melodie niet worden omgezet in een muziekdoosje. Als dat bij jouw aanvraag het geval is, laten we het je weten.
Het liedje in de muziekdoosversie is een beetje anders dan het origineel
Het liedje moet worden aangepast aan de eigenschappen van het muziekdoosmechanisme: 18 tonen (slinger of opwind) of 20-30 tonen (papierstrookmechanisme). Sommige ritmes, noten of harmonieën kunnen niet worden gereproduceerd. We behouden de belangrijkste muzikale elementen. Na 4-5 keer luisteren herkent het brein het liedje volledig, ook met ontbrekende elementen.

Aankoop

Hoe een aankoop doen
Je kunt elke muziekdoos kopen in de webshop. Ga naar het product, kies de melodie uit de lijst of een andere beschikbare optie en klik op "Toevoegen aan winkelwagen". Volg daarna de instructies.
Hoe weet ik zeker dat de betaling gelukt is?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Als je deze na 24 uur niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via de contactpagina of kijk in je spammap.
Kan ik mijn bestelling annuleren nadat ik heb betaald?
Zeker! Als je een gepersonaliseerd muziekdoosje hebt gekocht, kun je de bestelling annuleren zolang we nog niet met de productie zijn begonnen – neem contact met ons op via de contactpagina en we betalen je het volledige bedrag terug. Voor niet-gepersonaliseerde producten kan de bestelling alleen worden geannuleerd als deze nog niet is verzonden.

Verzending

Waar bevinden wij ons?
Wij verzenden onze muziekdoosjes vanuit Zaragoza, Spanje.
Waarheen verzenden wij?
Wij verzenden alleen naar de volgende landen: Argentina, Australia, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, Colombia, Costa Rica, Chipre, Denmark, Dominican Republic, Germany, Ecuador, Egypt, El Salvador, Estonia, Philippines, Finland, France, Guam, Guatemala, Hong Kong, Hungary, Ireland, Island, India, Indonesia, Italy, Japan, Jordan, Qatar, Kuwait, Croatia, Latvia, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Moldova, Montenegro, Netherlands, Greece, New Zealand, Norway, Austria, Panama, Peru, Poland, Portugal, Puerto Rico, Romania, Saudi Arabia, Serbia, Singapore, Slovenia, Slovakia, Spain, Sri Lanka, Taiwán (República de China), Czech Republic, Turkey, United Kingdom, U. Arab Emirates, United States of America, South Africa, South Korea, Sweden, Switzerland
Welke verzendbedrijven worden gebruikt?
Standaardverzending gebeurt via de nationale postdienst van het bestemmingsland (zoals USPS, Royal Mail, La Poste, Post NL, Canada Post, enz.), en express verzending via FedEx.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten hangen af van het bestemmingsland. Klik hier om alle tarieven te bekijken
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
De levertijd hangt af van het land van bestemming en de verzendmethode. Je kunt de geschatte levertijd zien in je winkelwagen nadat je je land hebt geselecteerd. Standaardverzending duurt meestal 5–12 werkdagen, expressverzending 1–3 werkdagen. Houd er rekening mee dat je ook de voorbereidingstijd moet meerekenen.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling weten?
In de bevestigingsmail ontvang je een link waarmee je de status van je bestelling kunt bekijken.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen nadat deze is verzonden?
Zodra we je muziekdoosje verzenden, ontvang je een trackingcode en nuttige informatie om de status van je pakket te volgen.
Wanneer en hoe wordt mijn bestelling geleverd?
De levering gebeurt op werkdagen overdag via de nationale postdienst of FedEx. Afhankelijk van het land van bestemming kunnen douanekosten van toepassing zijn.
Wat gebeurt er als er niemand thuis is bij bezorging?
Dit hangt af van het land, maar meestal proberen ze het pakket de volgende werkdag opnieuw te bezorgen. Controleer in elk geval de trackingcode, het pakket kan naar een postkantoor gestuurd zijn. Als het pakket niet wordt opgehaald binnen 15 dagen (standaardverzending) of 5 dagen (spoed), kan het worden geretourneerd.

Garantie en retourzendingen

Kunt u garanderen dat het pakket na de aankoop wordt verzonden?
Natuurlijk! Achter deze website staat een klein team dat voor je klaarstaat :) Sinds 2016 verkopen we muziekdoosjes via deze website en via Etsy, waar je veel klantbeoordelingen kunt lezen.
Hebben de muziekdoosjes garantie?
Als het muziekdoosje bij ontvangst niet werkt, geen zorgen! Neem contact met ons op en we lossen het probleem zo snel mogelijk op.
Wanneer kan ik een product retourneren?
Je kunt een product retourneren als het niet gepersonaliseerd is, binnen 14 dagen na ontvangst. De verzendkosten voor retour zijn voor rekening van de klant. Zodra wij het muziekdoosje hebben ontvangen, betalen wij het aankoopbedrag terug.

Betalingen

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
Geaccepteerde betaalmethoden: creditcard of debetkaart (VISA, Mastercard, American Express, enz.) en PayPal. Bankoverschrijving alleen binnen Spanje.
Is het veilig om mijn creditcard te gebruiken op de website?
Ja, zeker. Wij begrijpen dat dit een belangrijk punt is, daarom worden betalingen uitsluitend gedaan via veilige externe platforms zoals Stripe (creditcards) en PayPal. Wij zien of bewaren geen kaartgegevens.
Ik kreeg een foutmelding bij het betalen met kaart
Als je een foutmelding kreeg tijdens de betaling, neem contact met ons op of probeer een andere betaalmethode.
Wat gebeurt er nadat alles goed is verlopen?
Als je op de bevestigingspagina bent aangekomen, kun je je browser sluiten – de bestelling is voltooid! Je ontvangt een e-mail met het overzicht van je bestelling en nuttige informatie. Als je de e-mail niet binnen 24 uur ontvangt, neem contact met ons op.




Heb je nog andere vragen?

Stuur ons een bericht via de contactpagina. We reageren zo snel mogelijk.